Thursday, February 7, 2008

Stardipäev

Jaak:
Juba eelmisel õhtul sai enamus asjadest pakitud ning hommikul tegin veel viimased ettevalmistused sh. ostsin apteegist seljavalu vastase „kindlustuspoliisi” – 5 lehte pipraplaastrit. See kindlustus töötas ja seljavalu ei tulnud reisil olles kordagi kannatada.
Kui Priiduga lennujaama jõudsime oli Riina juba seal, seejärel saabusid Leino ja Elen ning viimasel minutil saabus ka ämblikmehe kostüümis Heiki. Lend Londonisse sujus tõrgeteta. Minu jaoks oli esmakordne võimalus/kohustus istekohad ise valida vastavalt elavale järjekorrale boarding deski juures.
Stanstedi lennujaama jõudes avasime ka pagasi kergendamise eesmärgil Tallinnast kaasa ostetud karastusjoogid ning pärast erinevate Londoni kohaliku transpordi variantide kaalumist ostsime lahtise kuupäevaga (tagantjärele mõeldes tark tegu) 30 GBP-sed edasi-tagasi piletid Stansted’ist Heathrow’le.
Ilm oli ilus (sooja üle 8 kraadi) ning teel ümber Londoni nägime „vana head Inglismaad” – muru rohetas, tee ääres oli mitmeid losse ja mõisaid ehk ümbrus oli nagu seriaalis „Mõrvad Midsummeris”. Ligi 1,5 tundi bussisõitu ja olimegi oma reisi kolmandas lennujaamas. Seal ootas meid väike üllatus Virgini check in’i süsteemis – nimelt oli vaja see ise automaadis teha. Pagasi ära andmisel oli jällegi terve rida ametnikke töös, kes oleks võinud nagu meil kombeks ka check in’ ise ära vormistada. Aga eks igal pool ole omad kombed.
Turvakontroll oli põhjalik – lisaks tavapärasele kottide ja muu kraami masinast läbilaskmisele oli veel eraldi saabaste kontrolli masin. Ametlik osa sooritatud oli meil veel aega poodide kammimiseks (päikesekreemid, päikeseprillid, kaelakotid, vesi jne) ja O’Neilli nimelises pubis istumiseks.
Lend Nairobisse väljus jällegi õigel ajal ning lennuk ise oli pooltühi, õigemini vaid umbes kolmandik kohtadest oli reisijatega kaetud. Sündmused Keenias on rahva ära hirmutanud. Meile sobis pooltühi lennuk ideaalselt. Kuna tegemist oli öise lennuga, siis said need kes soovisid endale magamiseks 4 istmega rea. Mina seda luksust igatahes kasutasin ja sain 5-6 tundi isegi päris korralikult magada. Enne magamist sai lennuki seljatoes olevast audio-videosüsteemist vaadata filme, kuulata muusikat või jälgida lennuki asukohta, kiirust jms. Pakuti ka õhtusööki ja see oli täitsa söödav.