Monday, May 11, 2009

Route 66 & Mojave kõrb

Kaido:
Eile õhtul oli väga õnnis tunne, kui leidsime miski motelli (motell Ludlow), ja pärast hingematva sigarihaisuga toa vahetamist hingematva viirukihaisuga toa vastu, linade vahele saime. Tuba maksis 55 taala. Suuremad kangelased suutsid endale sisse vägistada läbikülmunud salati, mida motelli kõrval olnud Chevroni bensukast meile müüdi Ceasari salati pähe. Öö oli kuum. Konditsioneer oli aus, kuid sama kõrvulukustav kui 17. Keskkooli sõjalise õpetaja. Konditsioneeril on õnneks off nupp.
Äratus oli u. 5:00, ja hommikukohvi võtmisel bensukast selgus shokeeriv tõsiasi: eile asfaldil 3-4 korda nähtud 'route 66' ei olnudki miski kohalike praktiline nali, aga 'the real thing'! Wow! Viirukil ja salatil oli kohe teine maitse.
Esimest korda meerikamaal olijatele kohaselt jäime hätta auto tankimisega. Kõigepealt kargas püstol kõik see aeg välja, siis ei hakanud kütust tulema. Olukorra päästis plinkivale kollasele nupule vajutamine.
Mõne aja pärast jõudsime Calico Ghost Towni. Juba kell 9 olid väljas masendavad 30 soojapügalat. Kummitusi me ei näinud, see-eest leidsime külma õlut, sõitsime rongiga, käisime maa all ja tegime teisi ida-euroopa turistile jõukohaseid harjutusi. Varastada ei õnnestunud midagi. Rongisõit ja kaevanduskäigud olid meeldivalt lühikesed. Leninlike väärtuste hindajatele olgu öeldud, et vannitamine maksis 100a tagasi 0.25§, kasutatud veega 0.10§, õpetaja sai palka $70-110 kuus ja kaevur $3 päevas. Päevapalka maksti ilmselt seepärast, et tervet nädalat/kuud kaevurid tollal tööd teha ei viitsinud. Kuna ka meil tekkisid teised huvid, siis pärast GPS-i piinamist näitas see meile kätte suuna Mojavesse Bakeri linnakese peale.
Ai, kui tuline liiv!
Mojavesse saanud, vaatame teeäärset kuradi mänguväljakut, aga lubatud kilpkonna netu. Teeme Kelsos kiire pargivideo vaatamise ja lõuna ning läheme Kelso laulvatesse düünidesse.Õhutemperatuur on 40, liiv 50. Düünide tipuks oleks vaja 2 h, Kaido-Kersti keeravad tagasi peale 10 minutit, Leino ja Elen peavad vastu 40 ja siis tagasi. Faunast näeme suurt sisalikku, linde ja rohutirtse.
Püüame tabada ka üht suurt auguga kivi, aga miskipärast keeras Kaido õigest ristmikust valesti ja märkas seda alles 33 km pärast. See-eest õnnestus meil näha suitsiidile (teele) kalduvat kilpkonna, kelle elutee lõpu Leino paari meetri võrra teest eemale tõstis. Kilpkonna kasutusjuhendis, mis meile Kelsost kaasa anti, oli lubatud, et kilpkonn hakkab näppimise peale urineerima, kuid ilmselt oli see konnake juba varem dehüdreerinud end kellegi teise vastu. Arusaadavalt olime väga pettunud sellise pooltöötava isendi leidmise pärast.
Sõitsime edasi ja leidsime end natukese aja pärast jälle mõneks ajaks 'route 66' pealt. Kuna õhtuks oli meil vaja Suurde Kanjonisse jõuda, siis pikemalt aega viitmata mööda manteed uhama. Kuskil vastu tulnud silt 'no service during next 50 miles' hakkas meile mõjuma, kui bensupaagi näidik oli vajunud asendisse, mis mehed ka mõnes muus olukorras murelikuks teevad. Lõpuks asendus 'no service' vajalike viitadega ja kiirteelt maha keerates leidsime, et 'route 66' pole mitte ainult tee, aga ka nakkushaigus, sest olime jälle sellele sattunud. Leidnud bensuka, püüdsime korrata hommikust edulugu ja vajutasime kõiki nuppe. See ei aidanud. Leino leiutas see uue toreda mängu: täpsustankimine.
Mängu täpsustankimine saab mängida üksi või mitmekesi, kõige parem kui rendiautoga. Mäng on eriti populaarne ida-eurooplaste hulgas. Mängija maksab, teadmata kütusepaagi vaba mahtu ja/või kui suur on gallon, mängija valitud kütesemüüjale (meie näites juba tuttav hr. Chevron) mängija valitud rahasumma. Mängu eesmärk on mahutada kogu lunastatud kütus paaki. Üksi mängides võidab maja, kui paaki kõik ei mahu. Leino lõi letti 50 kohalikku ja juba 45 dollari juures selgus, et tankur eelistab omanikku ja maja võidab. Peamiselt ida-eurooplastest publiku ergutushüüete saatel saime paaki 48 dollarit, autot vajalikult kallutades 49 ja auto käivitades ja viimase dollari jagu väärtuslikku naftatoodet.
Pärast õhtusööki usutava miljööga route 66 restos kihtasime edasi. Päeva miilideks (miilimetraaziks) tuli 670. Magama minnes näitas odomeeter 25 525.

No comments: