Monday, October 12, 2009

Pompei polegi pompoosne

Siki:
Õhtune otsade kokkutõmbamine oli hoogne ja põhjamaisest "tagasihoidlikkusest"said oma osa ka rahvusvaheline seltskond kogu Amalfi jahtsadamas. Kui peale muulilt päikesetõusu pildipurki püüdmist meie Mia Xarale naasin, siis tervitas mind soliidne briti proua väga viisakalt - "Good morning! Did yu have a nice party?" Oi seda inglaste otsekohesust ikka küll! No ja kogu ülejäänud eestlastest eskaader ristis meie jahi ka peojahiks!
Idaeurooplaste kombekohaselt otsustas reisiseltskond sadamamakse optimeerida ning lahkus ilma ormeggiatori aka kummijullaga Paologa arveldamata. Päevatõde seekord Paavolt - mida kallimas sadamas me ööbime, seda rohkem me säästame :))))

Teekond Amalfist Sorrentosse oli täis hingematvaid vaateid Itaalia rannikule ning kuna tuult oli purjetamiseks piisavalt, siis ujumispause seekord ei tehtud ning juba ennelõunat alustasime Sorrento sadamate vallutamist. Viimane oli komplitseeritum kui oskasime arvata, kuid lõpuks maabusime Piano di Sorrentos.
Esialgne plaan rentida autod, et Pompeisse varemeid vaatama minna, asendus sadamalähedase hotelli abivalmi teenindaja soovitusel hoopis paarikümne minutiseks rongisõiduks kuulsasse turistilõksu. Ja me võime kõigile kinnitada - Pompei külastamiseks EI kulu tervet päeva! See oli võimalik läbida 1 tunni ja 15 minutiga! Kuna Elis antud ürituse sõna otses mõttes jahis mahamagas, siis kingituseks sai ta meie kõigi poolt Pompei kaardi :))))
Õhtu möödus hiljem Sorrentos ringikonnates, kus sai ka üks Paavo geopeituse punkt ülesleitud, limoncello ja veinivarusid täiendades ning hiljem Piano di Sorrentos õhtustades. Hetkel on parim saak 1,80 EURi poolteise littri veini eest! Vett juua on siin ilmselge priiskamine!
In vino veritas! Ja Itaalias on tõde palju ja väga odavalt!

PS, Ülejäänud neli jahitäit eestlasi suundusid erinevalt kavas olnud plaanile Caprile - plaan, mis meil läks eile õhtul kõrvust. Isegi teiste jahtidega raadiosidet pidades ei tulnud see pisiasi ilmsiks, kuna nii Capril kui Sorrentos on sadam nimega Grande ja Piccolo:)