Ilmateate kohaselt pidi täna olema kõige jahedam, pilvisem ja tuulisem ilm, seega järelikult lõõskas juba hommikul kell pool üheksa päike ja ega ta enne loojumist ära ei läinudki. Mis seal muud, kui piknikuvarustus kokku ja eelmisel õhtul väljapeilitud autorendi firmasse Akropolis, mis asus sealsamas sadamas. Tegelikult tundus kogu selle linnakese elu keerlevat sadama ümber.
Ca pool tundi käis tõsine kauplemine hinna üle. Oli ka dilemma,

Lõpuks lõime käed kahe Suzuki Jimny peale (a’ 40 EUR päev). Üks oli hard-top ja teine soft-top, mida hakkasime hellitavalt kabrioks kutsuma. Pakid läksid käilasse ja reisijad kambüüsi. Vahepeal jõudis rendifirma omanik veel hoiatada, et kiiruspiirang Parosel on 60 km/h ja et kohata võib ka politseinikke. Selle peale naersime sõbralikult, sest loomulikult ei kavatse me hakata oma kabrioga kolmanda käiguga kusagil töristama.
Esimeseks takistuseks kujunes linnast väljasaamine. Tundus loogilisene sõita mööda peatänavat, aga mingil hetkel muutus asfalt kruusaks ja siis kusagil mere ääres lõppes lihtsalt ära. Nagu klassikutel ikka. Egas midagi, ots ringi ja ilmakaarte järgi leidsime linna südamest õige teeotsa. Tuletan meelde, et piknikuvarustus ootas kannatlikult käilas, sest tahtsime kangesti oma esimest kuivamaa hommikusööki. Sihtpunkt oli kohaliku kuulsusega Akropolise mägi, mis olevat olnud tempel kõigile Kreeka jumalatele, keda teadupärast oli rohkem kui 10.
Suur oli kõigi üllatus, et suursugune ja iidne Parose Akropolis ei ole midagi muud kui üks kõrge kivihunnik. Ja ei mingit templit mäe otsas! Ju oli 2000 aastat oma töö teinud. Uudishimu sai aga näljast võitu ja hakkasime tipu suunas astuma. Oli kuulda kõhukorinat.








Kell 16.30 hiivasime ankru. Kuna tegemist oli kariderohke piirkonnaga, kus isegi üks suur laevaõnnetus olla juhtunud ja puhus lõunatuul 8 m/s, läks seekord masti ainult geenua.
Hakkasime ka tundma esimesi tagasilööke. Peale nelja päeva merel hakkas otsa saama vesi ja hakkas haisema kajutite kõrval olev peldik. Õnneks sai äsja poes käidud ning õlle, veini ja ouzo varud tunnistati piisavaks. Kell viis saigi oma jao Neptun (või kohalike jaoks Poseidon) kui üles läks ka groot. Kurss võeti Kythnose ja Serifose vahele. Valget aega oli jäänud ca 2,5 tundi. Minek oli hea, saime lõunatuulega kätte 9 sõlme. Marit ja Kati hakkasid tegema ettevalmistusi tavernaks merel, vältides samal ajal meisterlikult laeva loksumise ja keeva vee ohtlikku kombinatsiooni. Peale suurepärast pastarooga, mille peale Paavo andis mõista, et need naised oskavad ikka õigetele nuppudele vajutada, hakkas hämarduma. Lootsime küll parimat, kuid siiski läks kell kaheksa kottpimedaks ja vaibus tuul.
Algas öösõit mootori jõul, sest tahtsime siiski suhteliselt kiiresti Kea saare sadamasse jõuda. Öösõit ei olnud just senise elu kõige ekstreemseim elamus, kui välja arvata see tulede virr-varr kottpimedas öös, millest osad olid tõenäoliselt majakad ja osad teised laevad. Mõned võisid olla ka taevatähed. Kuna kapten Leino enamus ajast magas, siis me Elisega ei osanud ka midagi hullu karta ja muudkui kütsime. Küll see teadmatus on alles suur jõud. Aegamisi hakkas laevatekil hõredamaks muutuma. Viimasena nokkis teri Marit, kes lahkus ca keskkööl ja jättis meid Elisega norskava kapteni seltskonda. Terve öö üürgas Smilers, nii et nägin hiljem veel öösel unes, kuidas kõnnin katuseid mööda. Kaasa tolknemas Pets, Margus ja Priit.
2.30 öösel olimegi Kea saarel asuvas Korissia sadamas. Sadamasse saabumine oli senistest üks kergemaid. Tõsi, tekil toimetas ka vähem rahvast. Peale seda saabus öörahu. Aga mitte kauaks…
Mingil hetkel avasin silmad ja mõtlesin, et peaks ju veel nagu öö olema, aga miks siis kõik nii valge on. Tuigerdasin siis kajutist välja, kroonikule kohaselt paber ja pliiats näppus ja näen Elenit õhkõrna neglizee väel teki ja kambüüsi vahel hõljumas ja asju alla loopimas. Ta jõuab veel vaid öelda, ÄIKE, kui korraga ongi kogu maailm valgust täis. Kriban selle olulise detaili logiraamatusse, fikseerin kellaajaks 4.02 ja tuigerdan tagasi kajutisse oma poolelijäänud katuserännakuid vaatama. Hiljem sain teada, et ma vist isegi norskasin sel ööl esimest korda.
No comments:
Post a Comment